John Boyega áll a TŰZGYŰRŰ: LÁZADÁS élén, amely a 2013-as, nagyszabású, szörnyes és robotos látványorgia méltó folytatása, melyben egy új nemzedék szeretne a világ legnagyobb hőseivé válni, hogy felvegyék a harcot a legnagyobb szörnyekkel, melyek valaha a bolygónk felszínén jártak.
Pierre Lemaitre idehaza is népszerű, Goncourt-díjas regényének adaptációjában a szadista Pradelle főhadnagy a háború utolsó óráiban levezényel egy teljesen értelmetlen rohamot a kitüntetés reményében. A két szerencsétlen közkatona, Édouard és Albert csaknem az életükkel fizetnek ezért. A vérfürdő maradandó károkat okozott a túlélőkben. Édouard az utolsó csatában elvesztette a fél arcát, ezért arra kéri Albertet, hogy ne küldje vissza a családjához, inkább nyilváníttassa halottnak. Albert bajtársiasságból gondoskodni kezd fiatal társáról, aki a rajztehetségét kihasználva olyan maszkokat készít, amelyek nemcsak elfedik a sérülését, de igazi érzelmeket is képesek kifejezni. A két barát bosszút esküszik a haza ellen, amely csak a halottakat ünnepli, a megnyomorítottakkal nem törődik: extravagáns emlékművek ígéretével csalnak ki pénzt a háborún meggazdagodottaktól és az államtól, hogy aztán a megbízási díjjal lelépjenek. A tét számukra egymillió frank, azonban ha lebuknak, az életükkel fizetnek érte. Erre pedig minden esélyük megvan, ugyanis éppen a legkritikusabb pillanatban tűnik fel újra a pszichopata főhadnagy.
A valóságban nincs semmi jó. Szerencsére nem is kell törődnünk vele. 2044-ben már mindenkit beszippant a világot átfogó virtuális játék, az OASIS, amelyben mindenki a maga választotta avatárjával vehet részt: és nem szembesül semmi rosszal, ami a játékon kívül várná. Amikor az OASIS-t feltaláló és a céget alapító James Halliday meghal, a végrendeletéből kiderül, hogy elrejtett néhány titkot a rendszerben. Aki ezekre rátalál, mesés gazdagságot nyerhet. Wade 18 éves, és az egész életét a játékban töltötte. Nekivág a kalandnak, és nem törődik vele, hogy az élete a tét. De nemcsak az, amelyiket a játék számára használ... hanem a valódi is.
A történet a Szentföldön játszódik az első században. Egy fiatal nő elhagyja kis halászfaluját és családját, hogy csatlakozzon egy új, radikális társadalmi mozgalomhoz. A mozgalom karizmatikus vezetője a názáreti Jézus, aki azt ígéri, hogy a világ meg fog változni. Mary új életmódot keres, és valamiféle hitelességet, amit a kor szigorú hierarchiája megtagad tőle. Ahogy a csoport híre egyre terjed, és egyre többeket vonz Jézus ihletett üzenete, Mary lelki útja a történet közepébe helyezi őt, és a fővárosba, Jeruzsálembe vezeti, ahol szembe kell néznie a valósággal: Jézus sorsával, és a saját szerepével, amit ebben játszik.
A vidám és kalandvágyó méhecske, Maja nagyon szeretne részt venni az egész birodalom legnépszerűbb játékában, a Mézcsatában, de kissé túlzásba vitt lelkesedésével sikerül magára haragítania a méhbirodalom nagy hatalmú császárnőjét. Az uralkodó szigorú feltételhez köti a játékokban való szereplését: ha Maja veszít, a kaptára nyári méztermését be kell szolgáltatnia. A bátor méhecskének el kell fogadnia a kihívást és a számára kijelölt csapattársakat is, akik között régi ismerősök is akadnak: Flip, a bölcs szöcske, a kissé ügyetlen, de jószívű hangyaikrek, valamint legjobb barátja, Vili. A küzdelem során Maja újabb barátokra és ellenfelekre tesz szert, miközben rájön arra is, hogy nem mindig az a legokosabb, ha a saját feje után repkedve akar győzelmet aratni. Hisz egységben az erő! Ezt pont egy hős méhecske ne tudná?