|
Ördög bújt beléd (Jennifer's Body) |
Írta: Kenobi |
2009. november 08. vasárnap, 13:49 |
Közelmúltunk horror felhozatalának egyik legnagyobb képtelenségével találkoztam. Nem az Ördögtől, mint rettenetesen galád kópétól dobtam egy hátast, nem is a vérmennyiségtől, de még a filmből időnként kisugárzó rózsaszínes kábulattól sem csapódtam a plafonnak. S az sem zavart habosra, hogy sokadszorra tekinthetünk bepillantást egy amerikai suli hétköznapjaiba, persze minden a „némbervannumera” Megan Foxra kihegyezve. Nem is volna baj ez. Hisz Miss Transformers alapból jó nőnek mondható. Plasztikai helyreigazítás még kerüli formás arcát; bögyös, a miniszoknyája alá is könnyen beröpülhetnek a méretes f*szú szúnyogok, s amikor csókos csőrét bekeni azzal rikítóan vörös rúzsával, nincs naplemente, ami konkurálhatna vele. Lerí a csajról a dughatnék, főleg a kandúrokkal, de barátnőjével előadott leszbizés sem igazán hozza rá a pirulást. A kis b*szógép – jön a hirtelen felindulás. Szerintem tízből húsz ember ezt gondolhatja. S ekkor jő a mókás csavar:
Sátánista rockbanda szüzet keres rituális szertartásukhoz. Jennifer (Fox) pedig pont úgy néz ki, mint aki megfelel a követelményeknek. Vakok ezek a zenészek, vagy a rendezőnő, Karyn Kusama vágyálmait próbálta filmes keretek közé szorítani? Mindegy, Jennifer önkéntes alapon betuszkolja magát furgonjukba és kezdődhet a ceremónia. Pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadunk el, a szűz, nem szűz problémaköréből pedig így keletkezik a galiba. A lány testébe beleköltözik a gonosz picinyke vadulásra. Éhezés ellen pedig a legjobb módszer fiatal fiúk elfogyasztása. Mindez barátnőjének teszetusza agonizálása közepette. Az iménti béna bevezetésből is kitűnik, hogy az Ördög bújt beléd kicsit identitás zavarban szenved. Nehezen behatárolható a műfaji hovatartozása. Időnként durvul, máskor próbál nagyon viccesnek mutatkozni, főleg kampókéz tanár úr jóvoltából – megjegyzem, kevés sikerrel. Patakokban úszik a vér, hangulatfokozásként meg szól a dallamos rock. Kábé kétpercenkénti újrázással, a végére már a falra másztam. A kötelező iskolai báltól az ottani fiatalság bizonyára elolvad, engem, európai marhát már kevésbé hoz búgatásba. A célközönség tehát beazonosítva. Főleg a tizenéves, pelyhedző állú korosztálynak okoz majd visszatérő teniszkönyököt a Megan Fox karosszériájára történő fityma csattogtatás. Mert rajta és barátnőjén kívül nagyon nem lehet pozitívummal találkozni. Sztori egy rakás szerencsétlenség, a párbeszédek ütik a vérciki szintjét, a film a kevés harmatosan izgalmas és gyengén látványos jelenetétől eltekintve középszerű posványba süllyed. A két másodperc alatt kitörő tűzvész már egyenesen a közröhej határát súrolja, míg a démoni zenekar inkább hasonlít sarokban kukoricára térdepeltetett csínytevők társaságára, mint Ördög pajtás ádáz követőire.
Persze az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy a hozott alapanyag kapásból gyenge. Sz*rból várat építeni meg nem semmi produkció. Diablo Cody írónő, e tömény borzalom papírra vetője volt már minden. Sztriptíztáncosnő, pincérnő, csak épp akasztott hulla nem. Karin Kusama néninek eddigi legismertebb rendezése az Aeon Flux, amit szintén nem az agyrákot okozó bonyolultsága miatt sasoltuk ferde szemekkel. Charlize Theron volt legalább akkora cápa, mint most Megan Fox, sőt, színésznőként három osztállyal magasabban űzi a népszórakoztatást, mégis neve a bukottak még között szerepelt. Jelen filmben a három banya szépen egymásra talált, segítségül kapták még az idegesítően elfogult szerepben „brillírozó” Amanda Seyfried-et (Mamma Mia!), totális tehát a boldogság. Védelmükre talán megemlítendő, hogy olyan tini horrort csinálni, ami egyszerre félelmetes és hozza az elvárható rusnyaságokat, ugyanakkor nem okoz rémálmokat a gyerekeknek, meglehetősen pocakos komplikáció. Náluk jobbaknak is okozott már vakarózást. Összegzés: Kicsit átvertek. Már megint összefutottam egy olyan filmmel, aminek nagyobb a füstje a lángjánál. Átlagos vacaknak is alig mondható mozi ez, rémgyenge előadással és szereplőkkel. Nem minden a szoknya alatt rejlik, néha mondani is kéne valamit. Fox kisasszony nem lépett át a robotok árnyékán, egyre jobban erősödik bennem a csapnivaló színész ez a spiné érzése. A testétől elájulók, valamint a tini szerelmes szenvedgetések, továbbá a fékezett habzású félelem keltésének hívei odalesznek, mások a huszadik perc környékén kiugranak az ablakon. Talán ők járnak jól, elvégre az ördög nem az unalomban lakozik. 4/10 Kenobi |
Módosítás dátuma: 2010. február 06. szombat, 23:08 |
|