Oldalainkat 32 vendég böngészi

Belépés



Film - színész kereső

This script has expired!

FILM KATEGÓRIÁK

This script has expired!

Szavazások

Melyik a legjobb magyar film a felsoroltak közül?
 
Click on the slide!

Sikoly 4.

Ghostface újra színre lép. Woodsboro egész lakossága megint veszélyben van, a Rettegés visszatér a…

Click on the slide!

A Föld inváziója – Csata: Los Angeles

Az elmúlt években egyre gyakoribbá váltak az UFO jelenségek világszerte – Buenos Aires, Szöul, Franciaország, Németország, Kína… 2011-ben azonban a…

Click on the slide!

Rango

Rngo a Kaméleon aki komoly identitásválságban van, miközben házi kedvencként éli védett, egyhangú életét.…

Click on the slide!

A gyerekek jól vannak

A leszbikus pár, Nic és Jules együtt nevelik két tinédzser gyereküket. A srácok annak idején mesterséges megtermékenyítéssel fogantak. Mivel Joni…

Click on the slide!

Rio

Rio de Janeiro csupa szín, csupa kaland, csupa lüktetés. Egyedül Azúr, az elkényeztetett házipapagáj gondolja úgy, hogy jobb a biztonság,…

Click on the slide!

A rítus

Egy hitéből szinte teljesen kiábrándult ifjú pap (Colin O'Donoghue) a Vatikánban képezi tovább magát, és a legjobb szándéka ellenére is…

Frontpage Slideshow (version 2.0.0) - Copyright © 2006-2008 by JoomlaWorks
This script has expired! This script has expired! This script has expired! This script has expired! This script has expired!
Terry Gilliam: Brazil
Írta: Kovács Ottokár   
2008. november 23. vasárnap, 19:57
Ha a rendezőre pillantunk azt hihetnénk, hogy egy „Gyalog galopp”-szerű, egy „Brian élet”-és Monty Python-os abszurd humor bombával állunk szemben. Ha a címet vesszük hihetnénk, hogy laza brazil szambás szösszenettel van dolgunk. De ha tudjuk, hogy Robert de Niro az egyik szereplő akkor már elfoghat minket a kétely, hogy ez a film nem egy tingli-tangli etűd. Mert miről is szól ez a film?

Ez a mai információs társadalmunk kritikája. De ez sem ilyen egyszerű, hiszen a film cselekménye egy olyan korban játszódik, ahol minden elgépiesedett, de ahol még írógéppel írják a rendőri parancsokat.

A történet is úgy kezdődik, hogy egy írógépbe beleesik egy légy, ami miatt egy ártatlan embert hurcolnak el karácsony napján a családjától. De nem kell pánikba essünk hiszen a sokkos állapotban lévő feleség kap egy nyugtát a férjéről és kap egy nyugtát a nyugtáról. Ugye így már ismerős. Hát még ha hozzávesszük, hogy az egész történet az INFOSZO-ban játszódik, ahol az információk alapján hozzák a döntéseket (igen/nem, más nem is lehet).

A történet két szálon fut. Az egyik a jogtalanul bezsuppolt ember kiszabadításáért küzdő terrorista, aki a végén – miután sikeres merénylettel felrobbantja az INFOSZO-t belefulladva az épületből kirepülő irathalmazba (ugye milyen ismerős). A másik szálon az anya szerepel, aki – ahogy a történet halad előre – egyre fiatalabb és egyre fiatalabb szeretőkkel veszi magát körül miközben e fején egy csizmából készített fejfedőt hord, míg a kezében egy, az alkalomhoz illő, a szekrényből frissen kiválasztott palota pincsit szorongat.

brazil01.jpg

De a filmben természetesen van szerelem is, meg látványos víziók, mint Gilliamnél annyiszor. Meg van benne kínzókamra, meg szétrobbanó fekália, ami a némafilmek gegparádéját juttathatja eszünkbe, már csak a film alaphangulatát – a 40-es éveket – is figyelembevéve.

Ezek után már csak azt kell eldöntenünk (igen/nem), hogy megnézzük-e ezt a filmet. Mert hát vajon Robert de Niro kit játszhat ebben a filmben. Az elrabolt férfit, vagy a terroristát, vagy az anya fiát?

És vajon miért Brasil a film címe? Hiszen tengerpart, őserdő nincs a filmben, sőt fa se, meg víz se nagyon, csak az INFOSZO épülete, ahol hasonlóan Madách 12. színjéhez, - a falanszterhez - embertelen körülmények között dolgoznak elembertelenedett emberek, embertelen döntéseket hozva. És, hogy hova juthat el egy ilyen társadalom azt Terry Gilliam nem mondja el, de Madáchnál tudjuk, hogy az eszkimó szín a következő. A szín, ahol már nincs elegendő fóka, nincs elég élelem. Gilliam nem jut el odáig ezért felrobbantja az INFOSZO-t még annak árán is, hogy a hős ebbe belehal, mint ahogy mi is belehalunk az info-kba, abba, hogy mi is csak egy-egy adat vagyunk a nagy gépezetben.

Mert a nagy testvér mindent lát.

Big Brother az egész világ.

Kovács Ottokár


gomb hq.jpg
Módosítás dátuma: 2008. december 03. szerda, 22:51
 
Joomla SEF URLs by Artio
loading...

Filmcsoportok

This script has expired!

Jogi Információk | Médiaajánlat

filmoldal aktuális verziószáma: v1.3.1